L

torsdag 24 september 2015

5 dagar i Kroatien komprimerat

Då är bikinin undanstuvad för detta året. Senast jag använde den var ändå i förrgår, då jag och Fiona plaskade omkring på Zlatni Rat, den berömda stranden på Bracs södra sida.


5 dagar i Kroatien är över och jag ville tillbaka direkt när jag vaknade i morse. 5 dagar på Brac är bättre än 0 dagar, jag klagar inte så, det är bara det att det definitivt var höst jag kom hem till. Liksom krispigt och klart i luften, som de som gillar hösten, brukar uttrycka det…. och det är ju inte min bästa årstid om man säger så.


Hur som helst, har vi haft det topp. Lilla byn Postira var väldigt charmig….


  


Utsikten från terassen var också bra. Precis nedanför poolen finns klippbadet som var vårt ”hemmabad”, men där hängde vi faktiskt bara första dagen.


 

Vi har badat mycket i det osannolikt härliga vattnet….





Vi har ätit mängder av god mat….




Och druckit en hel del gott också….



Här ser man t ex vad jag kallar ett GLAS vin och just detta dessutom producerat av den restaurang vi åt på.

När detta publiceras är jag på kundkväll på Malmö Live. Det är inte så dumt det heller!

6 kommentarer:

  1. Så härligt ni har haft det och nu är det bara att börja förjula eller nåt. :) Alltså det där blå havet, vad underbart det är.
    Hoppas du har det fint på Malmö Live ikväll.
    kramar!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, det var helt underbart och vattnet var inte bara blått, utan riktigt varmt också. Kramen

      Radera
  2. Underbara bilder.....längtar så till värmen.
    Gillade hösten förut men inte numera...
    Kram Titti

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det förstår jag gott att du gör. Fast nu är det fina dagar även i Skåneland så hoppas det håller i sig. Kram

      Radera
  3. Vad härligt! Vi har funderat på Kroatien ett par år, men blir inte riktigt kloka på vart vi ska åka. Förstår att ni åt gott av de där bilderna!
    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Maila om du vill ha mer specifika tips, jag är ju itne expert på något vis, men brorsan har åkt dit i många år och både Brac och kusten där jag var i våras är jättefin. Maten verkar vara lika bra och god överallt! Kram

      Radera