L

fredag 11 september 2015

Fånga dagen....eller nå´t


Det finns solnedgångar…och så finns det solnedgångar som i Onsdags, fast de är ju inte så vanligt förekommande här. Grejen med Onsdagen är att det var exakt stilla, vilket inte är så vanligt i Skåneland.


Morgonen var kylig, men på kvällen var det starka 18 grader och strålande sol. Mycket nöjd med det och därför körde Jag och Mr T till  Skanör/ Falsterbo direkt efter jobbet  för att kanske se en och annan fågel, njuta av havet och en, som det verkade bli,  riktigt fin kväll.


Så efter en lång runda runt hamnen i Skanör, där vi bl a såg Gluttsnäppa och Kustsnäppa, och Tornfalk (förmodligen) körde vi till fyren i Falsterbo. Där fanns mest mygg, men det är otroligt vackert och förutom ett gäng golfentusiaster, var vi ensamma. 



På hemvägen, stannade vi i Höllviken och åt på Märtas by the sea  Läget på den restaurangen är helt ok. Minst sagt!

Det här är vad vi såg och trots att vi valde att sitta inomhus, hade vi samma tjusiga utsikt under måltiden. Som f ö var alldeles utmärkt. Och nej, jag har inte redigerat bilderna.





Märtas kör samma koncept som en hel del restauranger nuförtiden. Välj ditt protein för sig och tillbehör för sig. Passar mig utmärkt och jag tog Tomat- mozzarellasallad och Bea till min grillade Entrecote.
Eftersom ingen av oss varit där förut, vädret alltså var toppen och allt detta på en Onsdag, kändes det på allvar som semester! 


Varje kväll denna veckan, utom igår då det var kundkväll hos Granit, har jag varit vid havet och det utan att känna någon stress över häckar som måste klippas, gräs som måste höstgödslas eller annat Paradisrelaterat fix och jag måste säga att det känns rätt skönt!

Solen går ned 3 minuter tidigare för varje dag som går, så jag tänker det gäller att ta vara på kvällarna. Innan man vet ordet av, är det mörkt när klockan ringer på morgnarna och lika mörkt när det är dags att åka hem från jobbet. 



Helgen är också fullspäckad med roligheter. Ikväll väntar jag t ex på att Ölands- moster ska ringa så att jag kan köra och hämta henne på Malmö Arena. Life is good för tillfället!

4 kommentarer:

  1. Ljuvliga bilder, helt ljuvliga. Vindstilla är så magiskt.
    Ha nu en underbar helg,
    kramar!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, det är magi! Helgen var fin- fin, Kram

      Radera
  2. Underbara bilder.
    Ja visst försvinner solen allt lägre ner.....det är höst.
    Trevlig helg.
    Kram Titti

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det är väl det, men jag suger det sista ut ur sommaren varje kväll nästan, Kram och hoppas du haft en fin helg du med

      Radera