L

måndag 14 september 2015

Helgen som gick

Helgen som gick blev nästan som planerat. I lördags gick jag och Moster en sväng på stan, sen åt vi helt underbar lunch med Ma och Pa på Limhamns Fiskrökeri. Jag åt Vallenbergare på Lax med brynt smör, Lingon och syltad
Fänkål. Otroligt gott! Sen blev det snabbfika på Ön för min del, då jag sen skulle på match. 


Solen lös från en nästan molnfri himmel och det räckte med T-shirt där vi satt i solen. MFF mötte Elfsborg och matchen slutade tyvärr bara 1-1 men andra halvlek var mycket underhållande och Marcus ”Supermackan” Rosenberg gjorde 2 (!!) nästan identiska cykelsparkar, som träffade ribban. Har aldrig sett något liknande….


Söndagen blev däremot inte alls som det var tänkt. Jag blev inte klippt på morgonen p g a sjukdom och eftermiddagsmötet blev inställt. Dessutom regnade det lite otippat på förmiddagen, så jag plockade istället upp den sista kassen från Paradiset.
Sen klarnade det upp och jag tröttnade plötsligt på att vara inomhus, så jag gick ned till havet. Vinden var varm och det slutade med att jag gick i 3,5 timmar


. På vägen såg jag en hel del fina fåglar, bl a en Sparvhök som flög upp precis framför ögonen på mig, men jag var inte beredd, utan fick fånga honom när han landat en bit bort istället


Såg också en del Stenskvättor och fick äntligen en någorlunda bild på den Svarta Rödstjärten, som f ö är Malmös Kommunfågel.


Träffade också på en flock Sädesärlor i olika åldrar. De samlar ihop sig nu för att dra söderut, liksom många andra arter. 





Så det blev en riktigt bra dag i alla fall. Enda dilemmat är att jag verkligen, verkligen måste bli klippt innan fredag, men det ska väl gå att lösa tänker jag..
När detta publiceras, är jag och Mr T iväg på tur. Husie Mosse först och sen Bunkeflo/ Klagshamn. Fortfarande ljust tillräckligt länge för att hinna en sväng efter jobbet. Mkt Bra!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar