L

torsdag 22 oktober 2015

Dagens I- landsproblem

Buren ligger på en hörna och på våning 3 av 3. Det är inte så högt, men p g a bara villor in mot stan, har jag fin utsikt över Metropolen från fönstret vid matbordet. Eller, jag hade fin utsikt..
Den låga gula byggnad i förgrunden är en skola, som inte finns mer nu. Omfattande mögelskador gjorde att den behövde rivas och nu byggs den upp igen.


I flera våningar!! Min fina utsikt verkar försvinna helt….


Ja, klart barnen ska ha sin skola och klart den ska vara mögelfri, bla, bla bla…..men jag vill ha min utsikt tillbaka! Yes?

Nu tänker jag inte dra detta vidare på något vis, knappast lönt och givetvis är detta inte så allvarligt menat. Ibland är det kul att gnälla lite bara….


Ikväll packar jag väska och kamera för att direkt efter jobbet i morgon åka till kusin L m familj i Nyhamnsläge. Där är det tänkt att jag och L ska fota Havsörnar, eller åtminstone få se dem. Mkt Bra!


1 kommentar:

  1. Trist med utsikten.....är så rädd om vår utsikt mot palmerna i Thailand.
    Varje gång vi kommer dit blir jag lika glad att de är kvar.
    Hoppas du får en trevlig helg med havsörnarna.
    Kram Titti

    SvaraRadera