L

söndag 18 oktober 2015

De gäckar mig...

Trots att helgen inte blev som tänkt riktigt, blev det en bra dag idag och jag var ute från halv 11 till strax innan 17. Havet förstås och en önskan om åtminstone en vettig bild på en Steglits. De håller sig undan bra för mig, trots att det inte borde vara så svårt att få dem på bild..



Här hade jag chansen att få till det. En stor flock, inga löv i vägen och jag var hyfsat nära också, men så kom ett par gående från andra hållet och skrämde iväg dem.. SUCK


Den här sitter mitt i tistelfältet, som är deras absoluta favoritkäk, men gömde sig perfekt bakom grenen.


När jag nästan gett upp, fick jag då en något suddig, men "ren" bild. Den är inte bra, men bäst hittills i alla fall. Helt utfärgad vuxen ockå. Mkt Bra!


Något jag också missat är Transtrecken som går över Metropolen nu nästan dagligen, men idag hörde jag dem på långt håll och en flock på minst 100 fåglar flög rakt över mig kändes det som.


Nu är det söndag kväll och Bron. Det är inte så dumt det heller!

4 kommentarer:

  1. Härliga bilder!

    SvaraRadera
  2. Vilket tålamod du måste ha. :) Vi måste ses någon dag och fotografera lite.
    kramar och trevlig torsdagkväll,
    <3

    SvaraRadera
    Svar
    1. Gärna det, bara att planera in en dag. Får ju bli en helg nu då eftersom ljuset försvann igår :( Kram

      Radera