L

onsdag 28 oktober 2015

De sa inget om väckarklockor...

Det finns fina fåglar även i Metropolen. I Söndags fotade jag (utan att precis tänka på det) fåglar på ”B”.

Bläsand, Bofink och Blåmes.




Jag var också på Bio och såg Mission Impossible. När jag bokade, var vi själva i salongen, men det kom några till. De fick nöjet att höra alarmet på väckarklockan jag hade i min väska gå igång. 


Väninna M viskade till mig: Alltså, är det bara jag eller hör du också ett pipande?  Jag visste ju att jag stängt mobilen, men sen kom jag ihåg….Herregud som jag skrattade!  Det kan ju tyckas märkligt att ha en väckarlocka i handväskan, men jag åkte direkt från Ma o Pa till bion och jag lånade den hos dem, eftersom jag inte vaknar av telefonens alarm nuförtiden. På något vis var larmet aktiverat (jag misstänker Pa lite) och såklart var det inte någon action i filmen precis just när det satte igång…jag skämdes inte ens, jag bara gapskrattade…


Filmen får 4 starka Flipfloppor i alla fall. Otroligt högt underhållningsvärde och Mr Cruise passar utmärkt som Ethan Hunt. Teamet han omger sig med har hängt med ett tag och alla spelar mycket bra.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar