L

tisdag 6 oktober 2015

Kontraster

Lördagen blev kontrasternas dag. Tidigt körde jag och Mr T ut till Alnarp och gick. Förutom ett gäng stavgångare av Seniormodell, var det totalt folktomt och ljuvligt väder. Sen fikade vi på mycket goda medhavda Smörrebröd och denna lilla Rödhake höll oss sällskap. 


Därefter var vi på bio i Metropolen. Hur konstigt att gå på bio mitt på dagen?! 


Men det var ”The Wall” av Roger Waters. En konsert jag sett 3 gånger och som nu blivit dokumentärt filmad och den visades endast en dag och på samma klockslag överallt


Ja, sen fikade vi på Wayne´s (inte så svårt att gissa vilken kaka som är min?) och hamnade mitt  i en halvmara. Överhuvudtaget var det mycket folk ute i Metropolen, som på olika vis njöt av det underbara vädret.




Loppet gjorde att det tog sjukt lång tid att komma ut ur stan, men vi kom ned till havet till slut i alla fall. Fortfarande försöker jag gå dit varje dag och det är lika härligt varje gång. 


Fåglarna är mycket aktiva nu, särskilt de som är påväg härifrån. De här två stannar visserligen och lekte lite tafatt i luften.


Blåmesen stannar också, vilket är roligt.


Den här flocken Hämplingar är dock snart borta. De gillar opraktiskt nog dungen vid nakenbadet, men där var för tillfälligt inte någon, så jag gick in på området .


Aktiv dag alltså. Att Buren ser ut som kaos försöker jag förtränga och försökte faktiskt åtgärda i Söndags, men det gick sådär...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar