L

måndag 5 oktober 2015

Ny restaurang i Byn

I fredags testade jag och väninna M en ny restaurang i min By.  Länge var det en ren lunchrestaurang, sen en sportbar, som tyvärr serverade totalt bedrövlig mat och då hjälper det inte att matcherna visas på en storbildskärm och ett antal mindre och nu är det Libanesisk mat som gäller. La Vita Restaurang och café. MKt bra!


Vi beställde in en ”planka” med diverse smårätter och avsedd för två personer. 


Det var de kända rörorna som Hommus, Tabbuleh och Baba Ganoush. En röbetsröra, vinbladsdolmar, bröd, 4 sorters grillade köttspett och ett par rätter till jag inte minns namnet på. 


Summa summarium hade vi bara ett klagomål på maten och det var att en vitlöksröra var lite väl snålt tilltagen.


De har inte haft öppet så länge och det finns lite övrigt att önska om inredning och så, men maten var det absolut inte något fel på och jag kommer lätt gå dit igen. De kommer också fortsätta att visa matcher på storbild, vilket såklart är positivt. Sen är de som har stället, väldigt uppmärksamma och genuint intresserade av vad vi tyckte. De saknar än så länge hemsida, men finns på FB. 


I kväll är jag på Scandinavian Photo för att ännu en gång lyssna till Brutus Östling, som nyligen kommit ut med en ny bok som heter Bevingat. MKt Bra igen!

4 kommentarer:

  1. Kul! Läste en artikel om dem i Skånskan förra veckan och de lät som personer med idéer o de ska ju dekorera om i lokalen så fort som de kan enligt den artikeln. Nu ska jag nog försöka ta mig dit :-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det tycker jag absolut och vill du ha sällskap, hör du av dig. Kram

      Radera
  2. Ser gott ut, har aldrig testat libanesisk mat.
    Finns ej någon sådan restaurant här i Umeå
    Kram Titti

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vi har 2 nu tror jag. Jag har ätit enstaka rätter, men inte på det här viset förut. Gott var det som sagt, Kram

      Radera