L

torsdag 1 oktober 2015

Same- same

Buren….den ser nästan ut som ett katastrofområde men det kan inte hjälpas. Det lär komma mörka regniga kvällar då jag kan ta hand om den, men nu är jag bara hemma om efter jobbet för att byta om och sen ge mig ut.

I tisdags åkte jag dock först till Stadshuset för att hämta biljetter till Fågelturen i Kalkbrottet på lördag, men de hade redan stängt. Mkt irriterad på det, eftersom det enda sättet att få tag på biljetter är att gå dit och hämta dem. Sen skulle jag väl tvättat, men det var ju ännu en fin kväll, så det blev havet istället. 


Jag var väl fortfarande rätt irriterad  och funderade på biljettstrulet när jag kom fram till Ribban och märkte därför inte att jag klampade in på nakenbadet. Och folk badar alltså fortfarande, det stod rätt klart när en totalt naken man stod framför mig, där jag kom med kameran i högsta hugg. Sådär pinsamt…

Det var i alla fall ännu en fin kväll med mycket liv och rörelse på stranden.


Gärdsmygen är nästan lika liten som Kungsfågeln och kanske inte vad jag förväntat mig att se, men roligt såklart.


Däremot visste jag att det finns/ fanns Ängspiplärkor bortåt T- Bryggan. 


När jag kommit så långt, hade det dock börjat skymma, så inga superbilder precis…




Men mycket nöjd med denna rutin jag har nu. Inläggen här blir ju lite same- same förstås, men så ser dagarna ut just nu. 

1 kommentar:

  1. Ljuvligt!
    Jag är lite dålig på att komma ut på kvällarna nu tyvärr så det passar extra bra att njuta av dina bilder. :) Här är det nämligen städtjofräs och ordningsmani som gäller just nu så jag plockar och fixar och det blir så fint. :)
    Kramar och vi hörs <3

    SvaraRadera