L

tisdag 13 oktober 2015

Söndag som Lördagen. Typ

Kanske skulle jag druckit kaffe i söndags morse, innan jag satte ägg på kokning, för jag glömde liksom bort dem helt och de var rejält spruckna när jag märkte att något stormkokade och svämmade över på spisen!
De var tänkta till matsäck, eftersom jag och Mr T planerat tur till bl a Alnarp, men de nya jag kokade, blev bra i alla fall.

Framme i Alnarp, hann jag knappt ut ur bilen innan jag fick syn på en Trädkrypare. Mkt roligt! 


Men. Det finns annat i parken som också lockar, t e x otroligt stor artrikedom vad gäller träd och buskar och i en av tallarna såg jag denna söta!


I ”Sortimentsträdgårdarna” som är 2 till antalet och har perenner i den ena och annueller i den andra, fladdrade några fjärilar faktiskt. Trädgårdarna har murar på två sidor där det står fikaställen, så vi slog oss ned där och solen värmde som om det var högsommar. Härligt såklart.


 I Alnarps Västerskog, där jag inte förut gått, hittade jag fina äpplen som ramlat ned och lagt sig så fint som om någon placerat dem där.



Vid Blå Caféets strand som ligger mittemot infarten till Alnarp, såg vi 1000- tals gäss som samlat ihop sig för den stora flytten. Oklart dock när det kommer att hända…


Eftersom det var fint även på eftermiddagen, körde vi tillbaka till Ribban och Kungsfåglarna. 



De är så himla roliga att titta på och nästan helt hopplösa att fota. Ungefär 75-80% av bilderna på dem åkte direkt i papperskorgen.

En del mindre lyckade också, men lite roliga ändå…


Idag är det redan tisdag och jag röjer i källaren nu, eftersom vi har container på gatan i morgon. Då blir det grillning och fika också. Roligt fixat med lite belöning efter den tråkiga biten.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar