L

måndag 16 november 2015

Fåglar & Fest

Ännu en helg har passerat och ännu en helg var vädergudarna med mig så att jag kunde vara ute och fota. Mkt Bra!

Det förfirades på NAMA i fredags. De har AW som vi ännu inte hade provat och så kan vi ju inte ha det. NAMA är en Sushirestaurang och har i mitt tycke bästa sushin i Byn och nästbästa om man räknar in Metropolens utbud.
Nu var det inte så mycket bevänt med just AW´n mer än att priser på Öl och Vin var reducerade. Å andra sidan glömde de ta betalt för drinkarna vi tog innan maten, så det kan ju kvitta. Vi hade flyt med en del andra saker också och ansåg därför att just denna fredagen den 13:e inte på något vis var en olycksdag.

För att försöka komma upp tidigt, lade jag mig tidigt och visste inte vad som hänt i Paris förrän jag slog på TV´n på lördagsmorgonen. Då hade vi nog inte varit så snabba att hylla fredagen…  
Det finns inte ord för hur mycket hemskheter det pågår i världen nu. En fin, lite sorgsen Grönfink som nästan ser ut att behöva en kram kanske kan symbolisera stämningen…


Så det tog lite tid, men jag kom iväg vid halv 11- tiden. Då hade jag först gått till blomsteraffären p g a bortbjuden på kvällen. En gata jag inte går så ofta, men som jag återkom till flera gånger under helgen, eftersom ett par hus har matning= fåglar relativt lättillgängliga. Nu var där inte särskilt mycket fåglar, förutom första gången jag gick förbi. Och inte hade kameran med. Såklart. Men ett par Kajor satt på taket och spanade i alla fall.


Nere vid havet blåste det ganska rejält, men inne i en av dungarna var det helt stilla och väldigt mycket Talgoxar. 



Den här Blåmesen flög in i en springa i ett träd och ja, sen var det bara att vänta. Förr eller senare borde den ju flyga ut igen tänkte jag.




Eftermiddagen/ kvällen spenderades i Mr T´s by hos ett par vänner som nyligen köpt nytt hus. Massvis med folk, massvis med god mat, efterrätt och godis och så fotboll på TV´n. Mkt trevligt alltihop. Jag har inte träffat dem sen de var i Paradiset i somras, så det var verkligen på tiden också.


6 kommentarer:

  1. Vilken söt liten blåmes. Brukar ha sådana och talgoxar vid min fågelmatning.
    Så tråkigt med Paris....helgen blev konstig.
    Kram Titti

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag önskar jag kunde ha matning, men vi får tyvärr inte. Visst är de fina trots så vanliga. Ja, Paris var och är bedrövligt, Kramen

      Radera
  2. Härliga fåglar. :)
    Och nu kör vi mysig måndagskväll.
    kram!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, de är allt bra fina småfåglarna. Kramen

      Radera
  3. Superfina fågelbilder

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack Ylva, alltid lika roligt att höra de uppskattas. :)

      Radera