L

torsdag 26 november 2015

Inställd utflykt

Söndag och tur med Malmöornitologerna stod på agendan, men fortfarande rosslig och i kombination med det här vädret, gjorde att jag till slut beslöt att stanna hemma. Mycket tråkigt, men framåt halv tre- tiden slutade det äntligen komma nederbörd och eftersom jag skulle få mat på Ön, knallade jag iväg. På vägen finns ett ställe där jag brukar kunna öva mig på att fota småfåglar, men jag såg exakt ingen fågel alls. 


Förrän ett par Bergfinkar dök upp och det blev jag väldigt glad för. Dels för att de är så himla fina och även för att jag inte hade någon duglig bild på dem sen innan.



 De verkade inte anse att jag utgjorde något större hot och jag fick en lång stund med dem innan det kom en gående med hund som skrämde bort dem



Lustigt ändå, när jag gick från Buren, låg det kanske 3-5 cm snö på marken. När jag var framme på Ön 1,5 timme senare, var det nästan ingenting kvar och t o m ett par stolstrålar hade letat sig fram.


 Idag är det Torsdag och halva veckan har redan gått. I morgon plockar jag fram julesakerna, jag kan nästan inte bärga mig!



2 kommentarer:

  1. Vad fin bild på havet. Jag saknar det blå kände jag bestämt. :) Här har lite julsaker smygit sig fram. Jag inbillar mig att jag ska köra lätt jul i år men det blir som det blir. Vitt och mässing verkar dominera över rött iallafall.
    Massa kram och hoppas kvällen blir fin.

    SvaraRadera
  2. Ja havet är alltid bäst! idag söndag, är jag klar med julpiffningen utom julgranen. Känns bra, även shopsat en ljusstake. Det har man ju inga sen förut.... ;) Kram

    SvaraRadera