L

måndag 30 november 2015

Juleskyltning på Byn

Skyltsöndag på Byn är himla mysig och för första gången på några år, prickade jag och väninna M in Metropolens lucia också. Dessvärre prickade regnet också in luciatåget, men de stod i fina dufflar under tak och på scen och sjöng, så för deras del, var det nog inte så farligt. Glad att jag inte tog kameran med p g a regnet, men usch så dåligt det blir med min usla mobil…

Vi lyssnade en liten stund, tog en snabb runda bland bodarna, som i år var fler än vanligt och som alltid måste vara där tycker jag, fast jag sällan handlar något. Det är väldigt mysigt och juligt på torget, som annars är ganska anonymt men mer och mer aktiviteter läggs numera där, vilket är bra.



Till slut flydde vi regnet inne på ”Vågat & Schöönt” som i vanligt ordning har en ljuvlig juleskyltning.

 Butiken har inredning, second hand och utvalda nya kläder. Det låter kanske som en märklig kombo, men de har fingertoppskänsla för att få ihop det och det är inte svårt att shopsa där om man är på det humöret. 


Det var jag väl inte precis, men så fick jag syn på denna fina Ren från Affari och när damen i kassan frågade om det var present, svarade jag: verkligen inte!! J Mkt nöjd med den.


En annan affär som alltid har fin skyltning är Eric´s. Endast märkeskläder av den lite dyrare varianten. Odd Molly tillhör de billigare… en kort tur där utan köp och efter en del butiker till, styrde vi stegen till Baba´s restaurang.


Där åt jag en riktigt god Entrecote och M tog planka, som också var väldigt god tydligen. Gillar Baba´s. Varm och avslappnad stämning. Mkt trevlig personal och bra service. Alltid mycket folk också, så vi hade tur och fick ett bord fast de egentligen inte hade plats. Halva restaurangen möblerades om så att vi skulle få plats. Så rart va`?


Ja, sen drog vi oss hemåt. I grevens tid faktiskt, för sen kom Gorm med full styrka. En helt ok skyltsöndag alltså.

När detta publiceras, är jag med Fiona i hennes by och äter något. Oklart vad, för jag ville inte veta vart vi skulle. Mkt bra det med!

4 kommentarer:

  1. Kul att ni ses fiona och du.
    Hoppas ni hade det trevligt.
    Kram Titti

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det var kanske lite väl trevligt igår...en del vin blev det, men varför inte en tråkig måndag? Kram

      Radera
  2. Mums vad gott det ser ut. Bea!
    kram och hoppas du har det jättefint med Fiona <3

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, Bea :) skumt det där....det var topp igår helt klart.Kram

      Radera